Wskazówki marketingowe dla właścicieli wypożyczalni samochodów

Hotelowe Opowieści  > Transport >  Wskazówki marketingowe dla właścicieli wypożyczalni samochodów
Wskazówki marketingowe dla właścicieli wypożyczalni samochodów
| | 0 Comments

Wskazówki marketingowe dla właścicieli wypożyczalni samochodów – marketing jest podstawową częścią każdej firmy. Istotą marketingu jest umieszczenie swojego produktu lub usługi na właściwym rynku docelowym. Jeżeli chodzi o wypożyczalnię samochodów, musisz przekonać klientów, że Twoja oferta jest lepsza od konkurencji.

Klienci korporacyjni

Wskazówki marketingowe dla właścicieli wypożyczalni samochodów
Wskazówki marketingowe dla właścicieli wypożyczalni samochodów

Firma dowolnej wielkości może być Twoim potencjalnym klientem. Większe firmy będą potrzebować pojazdów na zbliżającą się podróż służbową lub dla dużej grupy partnerów biznesowych, którzy przyjadą do miasta i wynajmą samochody. Mała firma może potrzebować luksusowego samochodu, aby zaimponować potencjalnym klientom lub na lokalne targi, aby przewieźć sprzęt wystawowy. Przygotuj ulotkę, która zawiera informacje o posiadanych pojazdach wraz z niektórymi stawkami korporacyjnymi. Możesz ją osobiście przesłać właścicielom firm, kierownikom biur i kierownikom działu marketingu w lokalnych firmach.

Analiza konkurencji

Istnieją nowe pomysły marketingowe wykorzystywane przez właścicieli wypożyczalni samochodów. Jeśli jesteś właścicielem lokalnej wypożyczalni samochodów, sprawdź, co oferują sieci krajowe. Możesz zainspirować się ich usługami.

Potrzeby klientów

Przede wszystkim musisz mieć samochody, których szukają klienci. Poproś współpracowników, aby zanotowali rodzaje pojazdów, o które pytają klienci, a których nie masz. Zaplanuj dodanie tych pojazdów do swojej floty. Możesz zrekompensować koszty zmiany floty, sprzedając pojazdy, które nie cieszą się zainteresowaniem. Funkcje, takie jak zwiększony limit kilometrów, większy bagażnik i usługa drogowa mogą być również ważne dla klientów. Rozważ też dodanie usług, o które proszą klienci. Marketing to coś więcej niż tylko ogłoszenia, wizytówki i ulotki. Solidny plan marketingowy cementuje relacje Twojej firmy z klientami. Mając to na uwadze, ważne jest, aby wykorzystać marketing jako drogę do lepszego zaangażowania klientów.

ROI

Każda taktyka marketingowa, której używasz, musi przynosić rezultaty. Jak każdy inny biznes, ROI jest głównym problemem marketingowym w Twojej wypożyczalni samochodów. Profesjonalne listy marketingowe jeszcze bardziej poprawiają ROI. Możesz filtrować Twoje listy do potencjalnych i stałych klientów, redukując koszty mailingu i zwiększając wpływ Twoich bezpośrednich kampanii mailingowych.

Kupony

Mimo, że tradycyjnie były powiązane z innymi branżami, kupony są skutecznymi sposobami dla promocji firmy wynajmującej samochody. Chociaż istnieją różne sposoby wykorzystywania kuponów, uniwersalnym celem jest zwiększenie ruchu, dochodów i ekspozycji rynkowej. Wiele znanych wypożyczalni samochodowych korzysta z kuponów, aby zachęcić nowych klientów do nawiązania pierwszego kontaktu z firmą. Jeśli nie jesteś zaznajomiony z marketingiem kuponów, opracowywanie treści może być nie lada wyzwaniem. Skonsultuj się z doradcą marketingowym.

Strategiczne partnerstwa

Kiedy wiele podmiotów łączy się w strategicznym partnerstwie, zyskują firmy wynajmujące samochody. W ten sposób możesz pozyskać większą liczbę klientów i umocnić pozycję na rynku. Mimo, że proces wynajmu jest prosty, a większość rezerwacji odbywa się w trybie online, SMS Marketing to świetne rozwiązanie usprawniające komunikację i zwiększające zadowolenie klientów. Biorąc pod uwagę, że z natury większość klientów będzie w ciągłym ruchu, SMS Marketing jest idealnym rozwiązaniem. Może być nie tylko dodatkowym kanałem uzupełniającym strategię e-mailową, ale też głównym kanałem komunikacji i aktualizacji klientów. Większość klientów korzysta ze swojego smartfona, aby zapoznać się z ofertą.

Potwierdzenia rezerwacji SMS

Domyślną metodą  potwierdzenia rezerwacji wynajmu samochodu przez wiele lat był e-mail. Chociaż został wypróbowany i przetestowany i ogólnie jest najskuteczniejszym sposobem potwierdzania rezerwacji przez klientów, ma swoje wady. Po pierwsze dziś klienci są bardziej mobilni niż kiedykolwiek wcześniej. Nie wszyscy klienci mają też czas lub okazję do sprawdzania swoich skrzynek elektronicznych. Nie mówiąc już o wydrukowaniu istotnych informacji, aby mieli kopię odbioru pojazdu. Z drugiej strony prawie zawsze mamy przy sobie telefony komórkowe. Dzięki temu są idealnym miejscem do przechowywania niezbędnych informacji, aby mieć łatwy dostęp. Oznacza to, że za pomocą SMS Marketing będziemy mieć dostęp do szczegółów rezerwacji zaledwie w ciągu kilku sekund.

Lista kontrolna dokumentów

Możesz być wściekły, gdy skasujesz przypadkowo e-maila. Jest to podstawowy problem z pocztą elektroniczną. SMS Marketing jest idealną alternatywą. Liczba dostępnych znaków jest ograniczona, dlatego przekazanie najważniejszych informacji ma największe znaczenie. Komunikat musi być zwięzły i konkretny. Nagroda jest taka, że klient przeczyta całą treść wiadomości. W rezultacie klient poczuje się lepiej poinformowany.

Marketing SMS z ofertą dla klientów

Każdy klient lubi się czuć doceniony. Korzystając z SMS Marketing, możesz poinformować klientów o najnowszych ofertach i promocjach. Możesz też dostosować oferty specjalne do klientów. Rozważ oferty czasowe o stosunkowo krótkim okresie trwania, aby zwiększyć sprzedaż.