Transportowe kontenery – co to takiego i jak to działa? Kontenery morskie transportowe to wyjątkowy rodzaj urządzeń wykorzystywanych do transportowania rozmaitych produktów i materiałów przez wody morskie na całym świecie. W zdecydowanej większości przypadków są to specjalne metalowe skrzynie, których wymiary są standardowe i wykorzystuje się do transportowania towarów niewielkich, których charakter jest drobnicowy. Oto dogłębny poradnik na temat kontenerów morskich transportowych.
Kto powinien dbać o stan techniczny kontenera?
W trakcie załadunku kontenerów morskich transportowych https://kontenery-morskie.biz.pl/ wielokrotnie dochodzi do wielu nieprzyjemnych sytuacji pomiędzy armatorami a eksporterami. Są to zazwyczaj przepychanki dotyczące stanu technicznego kontenerów udostępnionych do załadunku. Kwestie dotyczące odpowiedzialności za kontenery morskie https://kontenery-morskie24.com.pl/ transportowe są bardzo zawiłe. Zdania odnośnie rozłożenia odpowiedzialności są dość mocno podzielone. Jedno jest jednak pewne: depot zobowiązany jest do tego, aby dostarczyć przewoźnikowi suchy i w pełni sprawny kontener.
Jak prawidłowo dbać o kontenery morskie transportowe?
Najnowsze modele kontenerów morskich transportowych wyposażone są w cały szereg rozwiązań technologicznych, dzięki którym ich odporność na korozję oraz wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne jest znacząco zwiększona. W trakcie eksploatacji kontenerów trzeba jednak pamiętać o tym, aby je nieustannie serwisować i na bieżąco usuwać poszczególne usterki.
Najpopularniejsze rodzaje transportowych kontenerów morskich
Specjalnie dla Was przygotowaliśmy zestawienie najpopularniejszych transportowych kontenerów morskich. Ze względu na rodzaj ich przeznaczenia oraz zastosowane rozwiązania konstrukcyjne kontenery morskie transportowe rozróżnia się w sposób następujący:
- kontener morski transportowy ogólnego przeznaczenia – jest tak zwany kontener morski transportowy uniwersalny. Ten rodzaj kontenerów jest wykorzystywany na szeroką skalę do przewożenia rozmaitych ładunków o drobnicowym charakterze. Jeżeli taki rodzaj kontenera zostanie unowocześniony oraz zmodyfikowany, może również być w przyszłości wykorzystywany do transportowania określonych ładunków luzem. Chodzi tutaj nie tylko o ładunki sypkie ale również i ciekłe. Ładunki sypkie są przewożone zawsze w jednym bigbegu ładowanym w sposób automatyczny. Do wyładunku używane jest każdorazowo specjalne urządzenie pneumatyczne. Z kolei cieczce naturalne są zawsze przewożone z użyciem flexitanków – jest to tańsze od transportowania tych wszystkich materiałów w cysternach, dlatego cieszy się naprawdę sporą popularnością;
- kontener z otwartymi bokami – ten rodzaj kontenerów morskich transportowych pozwala na szybkie ładowanie towarów. Z roku na rok wybiera go coraz więcej firm;
- kontener morski transportowy z otwartym dachem – kontenery wyposażone w otwarte dachy wykorzystuje się przede wszystkim do przewożenia ładunków, które są zbyt wysokie do kontenerów standardowych a także do takich, które ładuje się od góry. Dzięki konstrukcji takiego kontenera jest możliwość załadunku przy wykorzystaniu całego światła występującego w otworze dachu drzwi. Ściany kontenera oraz podłoga są tutaj wyposażone w specjalne uchwyty mocujące, które zapewniają odpowiednio wysoki poziom bezpieczeństwa. Z kolei dach takiego kontenera morskiego z otwartym dachem zawsze musi być przykrywany specjalną plandeką, którą wcześniej wyposażono w linkę z zamknięciem celnym;
- kontener morski transportowy wyposażony w otwarty dach i bok – jest to kontener typu flat. Są one przystosowane do przewożenia ładunków, których wymiary sprawiają, że wręcz nierealne jest wykorzystanie w tym przypadku kontenerów uniwersalnych oraz kontenerów rodzaju open top bądź innych. Kontenery z otwartym dachem i bokiem wyróżnia również niezwykle silna i wydajna konstrukcja podłogi. Ściany są osadzone bardzo sztywno, dlatego piętrzenie oraz zabezpieczanie towarów przebiega bez jakichkolwiek przeszkód czy zakłóceń;
- platforma kontenerowa – ten rodzaj kontenerów dedykowany jest do przewożenia bardzo ciężkich ładunków oraz ładunków gabarytowych. Można tam pomieścić nawet 40 ton rozmaitych towarów. W tego rodzaju kontenerach wykorzystuje się specjalne podłogi, dlatego możliwe jest transportowanie ładunków o bardzo dużych naciskach punktowych. Kontenery platformy są wyposażone w specjalne uchwyty posiadają zwiększoną moc wytrzymałościową;
- kontener chłodniczy – ten rodzaj kontenerów wykorzystuje się głównie do transportowania ładunków potrzebujących stałej, niezmiennej temperatury. Ściany w tym rodzaju kontenerów posiadają konstrukcję przekładkową, która wypełniana jest także pianką poliuretanową. Podłogę wykonuje się z elementów aluminiowych, które spełniają wszystkie niezbędne kryteria dotyczące funkcji kanałów powietrznych;
- kontener typu cysterna – kontener tego typu jest wykorzystywany do transportowania cieczy pitnych bądź chemikaliów o płynnej konsystencji. Zbiornik wraz ze wszystkimi urządzeniami umieszcza się w ramie tradycyjnego kontenera. Cała konstrukcja kontenera jest jednocześnie zgodna ze wszystkimi wymogami określonymi przez polskie oraz europejskie przepisy prawa.
MM Logistic Transport Norwegia |
Grodzka 20/6 |
70-560 Szczecin |
793 008 523 |
www.mmlogistics.com.pl |