Transportowe kontenery – co to takiego i jak to działa?

Hotelowe Opowieści  > Transport >  Transportowe kontenery – co to takiego i jak to działa?
| | 0 Comments

Transportowe kontenery – co to takiego i jak to działa? Kontenery morskie transportowe to wyjątkowy rodzaj urządzeń wykorzystywanych do transportowania rozmaitych produktów i materiałów przez wody morskie na całym świecie. W zdecydowanej większości przypadków są to specjalne metalowe skrzynie, których wymiary są standardowe i wykorzystuje się do transportowania towarów niewielkich, których charakter jest drobnicowy. Oto dogłębny poradnik na temat kontenerów morskich transportowych.  

Kto powinien dbać o stan techniczny kontenera?

W trakcie załadunku kontenerów morskich transportowych https://kontenery-morskie.biz.pl/ wielokrotnie dochodzi do wielu nieprzyjemnych sytuacji pomiędzy armatorami a eksporterami. Są to zazwyczaj przepychanki dotyczące stanu technicznego kontenerów udostępnionych do załadunku. Kwestie dotyczące odpowiedzialności za kontenery morskie https://kontenery-morskie24.com.pl/ transportowe są bardzo zawiłe. Zdania odnośnie rozłożenia odpowiedzialności są dość mocno podzielone. Jedno jest jednak pewne: depot zobowiązany jest do tego, aby dostarczyć przewoźnikowi suchy i w pełni sprawny kontener.

Jak prawidłowo dbać o kontenery morskie transportowe?

Najnowsze modele kontenerów morskich transportowych wyposażone są w cały szereg rozwiązań technologicznych, dzięki którym ich odporność na korozję oraz wszelkiego rodzaju uszkodzenia mechaniczne jest znacząco zwiększona. W trakcie eksploatacji kontenerów trzeba jednak pamiętać o tym, aby je nieustannie serwisować i na bieżąco usuwać poszczególne usterki. kontenery-morskie

Najpopularniejsze rodzaje transportowych kontenerów morskich

Specjalnie dla Was przygotowaliśmy zestawienie najpopularniejszych transportowych kontenerów morskich. Ze względu na rodzaj ich przeznaczenia oraz zastosowane rozwiązania konstrukcyjne kontenery morskie transportowe rozróżnia się w sposób następujący:

  • kontener morski transportowy ogólnego przeznaczenia – jest tak zwany kontener morski transportowy uniwersalny. Ten rodzaj kontenerów jest wykorzystywany na szeroką skalę do przewożenia rozmaitych ładunków o drobnicowym charakterze. Jeżeli taki rodzaj kontenera zostanie unowocześniony oraz zmodyfikowany, może również być w przyszłości wykorzystywany do transportowania określonych ładunków luzem. Chodzi tutaj nie tylko o ładunki sypkie ale również i ciekłe. Ładunki sypkie są przewożone zawsze w jednym bigbegu ładowanym w sposób automatyczny. Do wyładunku używane jest każdorazowo specjalne urządzenie pneumatyczne. Z kolei cieczce naturalne są zawsze przewożone z użyciem flexitanków – jest to tańsze od transportowania tych wszystkich materiałów w cysternach, dlatego cieszy się naprawdę sporą popularnością;
  • kontener z otwartymi bokami – ten rodzaj kontenerów morskich transportowych pozwala na szybkie ładowanie towarów. Z roku na rok wybiera go coraz więcej firm;
  • kontener morski transportowy z otwartym dachem – kontenery wyposażone w otwarte dachy wykorzystuje się przede wszystkim do przewożenia ładunków, które są zbyt wysokie do kontenerów standardowych a także do takich, które ładuje się od góry. Dzięki konstrukcji takiego kontenera jest możliwość załadunku przy wykorzystaniu całego światła występującego w otworze dachu drzwi. Ściany kontenera oraz podłoga są tutaj wyposażone w specjalne uchwyty mocujące, które zapewniają odpowiednio wysoki poziom bezpieczeństwa. Z kolei dach takiego kontenera morskiego z otwartym dachem zawsze musi być przykrywany specjalną plandeką, którą wcześniej wyposażono w linkę z zamknięciem celnym;
  • kontener morski transportowy wyposażony w otwarty dach i bok – jest to kontener typu flat. Są one przystosowane do przewożenia ładunków, których wymiary sprawiają, że wręcz nierealne jest wykorzystanie w tym przypadku kontenerów uniwersalnych oraz kontenerów rodzaju open top bądź innych. Kontenery z otwartym dachem i bokiem wyróżnia również niezwykle silna i wydajna konstrukcja podłogi. Ściany są osadzone bardzo sztywno, dlatego piętrzenie oraz zabezpieczanie towarów przebiega bez jakichkolwiek przeszkód czy zakłóceń;
  • platforma kontenerowa – ten rodzaj kontenerów dedykowany jest do przewożenia bardzo ciężkich ładunków oraz ładunków gabarytowych. Można tam pomieścić nawet 40 ton rozmaitych towarów. W tego rodzaju kontenerach wykorzystuje się specjalne podłogi, dlatego możliwe jest transportowanie ładunków o bardzo dużych naciskach punktowych. Kontenery platformy są wyposażone w specjalne uchwyty posiadają zwiększoną moc wytrzymałościową;
  • kontener chłodniczy – ten rodzaj kontenerów wykorzystuje się głównie do transportowania ładunków potrzebujących stałej, niezmiennej temperatury. Ściany w tym rodzaju kontenerów posiadają konstrukcję przekładkową, która wypełniana jest także pianką poliuretanową. Podłogę wykonuje się z elementów aluminiowych, które spełniają wszystkie niezbędne kryteria dotyczące funkcji kanałów powietrznych;
  • kontener typu cysterna – kontener tego typu jest wykorzystywany do transportowania cieczy pitnych bądź chemikaliów o płynnej konsystencji. Zbiornik wraz ze wszystkimi urządzeniami umieszcza się w ramie tradycyjnego kontenera. Cała konstrukcja kontenera jest jednocześnie zgodna ze wszystkimi wymogami określonymi przez polskie oraz europejskie przepisy prawa.
MM Logistic Transport Norwegia
Grodzka 20/6
70-560 Szczecin
793 008 523
www.mmlogistics.com.pl