Domy na sprzedaż – artykuł dla nowicjuszy – jesteś nowicjuszem w sprzedaży nieruchomości? Przymierzasz się do sprzedaży domu, ale nie wiesz jak się do tego zabrać i od czego zacząć? Ten tekst jest skierowany właśnie do Ciebie!
Czym jest dobra oferta sprzedaży?
Dobra oferta sprzedaży lub wynajmu to ważna sprawa. Zazwyczaj podczas kupna nowego domu kierują nami emocje… Jak stworzyć internetową ofertę, by potencjalny klient był nią zainteresowany i poświęcił jej swoją uwagę? Internet jest medium wizualnym, ale także gra słów jest ważna – co za tym idzie – jakość treści zawartej w ofercie sprzedażowej. Bez wątpienia słowa mają siłę przekonywania. Szczególnie w branży nieruchomości, gdzie niemal wszystkie opisy brzmią podobnie. Każdy potencjalny nabywca jest zmęczony szukając przez kilka godzin swojego wymarzonego mieszkania, domu czy lokalu. Liczy się jakość hasła reklamowego, aby umiejętnie przebić się przez gąszcz ogłoszeń.
Jak reklamować?
Wielu ludzi szuka nowego mieszkania, czy domu za pomocą Internetu. Publikacje internetowe to szansa na interaktywność, działanie od strony social mediów – ale też zagrożenia – niski poziom koncentracji hasła reklamowego, czy krótki czas odwiedzin strony z ogłoszeniem. Kluczem do sukcesu jest wiedza o sposobie czytania tekstów przez internautów. Badania wskazują, że przyswajamy zaledwie 1/5 tekstu, natomiast nasz wzrok przykuwa tylko chwytliwe frazy, znajdujące się po lewej stronie (na początku zdań, w nagłówkach, wyliczeniach), więc tam należy umieścić kluczowe informacje.
Oferta napisana litym tekstem, która nie wyróżnia się w żaden sposób, ma małe szanse na zainteresowanie klienta. Warto pamiętać o kilku rzeczach:
– wyróżnij słowa kluczowe zmieniając czcionkę, kolor lub pogrubiając je, natomiast przy dłuższym tekście – wprowadź śródtytuły. Pozwolą łatwo zorientować się w tekście i umożliwią szybkie przejście do kluczowych fragmentów ;
– zastosuj punktory, wyliczenia – porządkują informacje, są przyjazne dla odbiorcy, ale nie mogą być zbyt długie – “tolerujemy” maksymalnie 7-punktowe listy;
– maks to 4-5 akapitów
– unikaj dużych liter, nadmiaru wykrzykników, stosuj zasady gramatyki i ortografii. Pisanie z caps lockiem to internetowe wyrażanie krzyku, zapomnij o nim
– tytuł musi się wyróżniać – znajdź jeden główny walor nieruchomości i umieść go w tytule. włącz emocje – odwołaj się do marzeń, a jednocześnie racjonalizuj przekaz, od razu zbijając potencjalny kontrargument, np. „Dom marzeń, na który cię stać” .
Warto także upraszczać tekst.. Pisz w stylu biznesowym, bez marketingowych tricków. Jeśli piszesz „świetna lokalizacja”, doprecyzuj, dlaczego – np. w odległości 500 m od szkoły i niedaleko przystanku autobusowego. Pisz zwięźle – postaw na hierarchię informacji, resztę uzupełnisz telefonicznie. Komunikuj się prosto, buduj krótkie, nieskomplikowane zdania, bez wyszukanych metafor. Ludzie lubią gdy ktoś zwraca się do nich bezpośrednio, tak działa nasza podświadomość. Słowa, które sprzedają nieruchomość to te wypowiadane bezpośrednio. . Komunikat buduj per ty – formuły grzecznościowe typu „Szanowni Państwo” tworzą dystans. Styl ogłoszenia dopasuj do stylu życia klienta. Wizualizacja klienta doskonałego to świetny sposób. Warto także zachęcić czytelnika do współpracy z Tobą. Pokazać swoje umiejętności na rynku nieruchomości, opowiedzieć o dobrze zrealizowanych transakcjach i ludziach którzy Ci zaufali.
Kilka słów do Klienta
Wybierasz mieszkanie i zawierasz umowę
Każdy pośrednik przygotowuje prezentację, która pomoże Ci podczas wyboru mieszkania. Taka osoba powinna zapoznać Cię z procesem realizacji budowy, standardem wykończenia mieszkań i odpowiedzieć na wszystkie pytania. Natomiast doradca finansowy pomoże w uzyskaniu kredytu hipotecznego. To również on przygotuje wszystkie niezbędne dokumenty. Efektem będzie podpisanie umowy przedwstępnej.
Osobiście kontrolujesz prace i aranżujesz mieszkanie
Odbiór mieszkania przeprowadzasz w asyście Opiekuna, który zagwarantuje Ci dopasowanie optymalnej aranżacji. Zdecydujesz o umiejscowieniu ścianek działowych, liczbie i lokalizacji gniazdek elektrycznych oraz włączników. W trakcie odbioru stanu surowego, sprawdzasz jakość wykonania ścian i instalacji. Następnie, gdy lokal jest w pełni przygotowany do rozpoczęcia prac wykończeniowych oceniasz, jak został wykonany w standardzie deweloperskim. Po podpisaniu protokołu odbioru stajesz się jego jedynym dysponentem.
Otrzymujesz klucze i podpisujesz akt własności
To moment, w którym stajesz się pełnoprawnym właścicielem mieszkania. Umowę przenoszącą własność zawierasz w kancelarii notarialnej. Nad jej prawidłowością czuwa nasz Podczas zawierania samej Umowy jest z Tobą Opiekun, który gwarantuje, iż ten proces przebiegnie sprawnie. Jest to też moment, kiedy powstaje Wspólnota Mieszkaniowa. Zarządca Nieruchomości, gwarantuje administrację budynkiem na najwyższym poziomie.