Marketing na Instagramie

Hotelowe Opowieści  > Marketing i reklama >  Marketing na Instagramie
Marketing na Instagramie
| | 0 Comments

Marketing na Instagramie – marketing na instagramie zyskuje na swojej popularności. Jeszcze kilka lat temu wszyscy kojarzyli aplikację jedynie z możliwością dodawania na swoje konto zdjęć, prosto z naszego telefonu komórkowego. W związku z tym dużo osób myślało, że korzystać z instagrama będą jedynie osoby bardzo młode, dla których będzie to jedynie forma rozrywki. Z biegiem czasu zmieniło się bardzo wiele. Instagram stał się świetnym miejscem na promocję i zaistniało na nim wiele firm, promujących swoje usługi.

Marketing na Instagramie
Marketing na Instagramie

Mimo to nadal są osoby, które obawiają się podjęcia prób marketingu na instagramie. Zupełnie niepotrzebnie. Instagram, podobnie jak Facebook, daje nam bardzo dużo możliwości. Pozwala na rozwijanie i promowanie wizerunku firmy, zdobywanie klientów, nawiązywanie nowych znajomości, tworzenie projektów. Dlatego, jeżeli czujemy się na siłach, aby promować siebie na instagramie, warto spróbować. Podstawą jest posiadanie firmowego konta, które daje nam bardzo dużo możliwości. Na przykład monitorowanie wykresów, statystyk, liczby osób, które wchodzą na nasz profil. Pozwala na podanie na naszym profilu danych, które skierują klientów do nas, między innymi adresu e-mail telefonu komórkowego, czy adresu strony internetowej. Co powinniśmy prezentować na naszym profilu? Oczywiście nasze produkty i ich zalety. Instagram jest na tyle specyficzny, jeżeli chodzi o reklamę, że marketing na instagramie polega przede wszystkim na zdjęciach. Dlatego to już na nich, powinny być ukazane zalety naszych produktów. Nie oczekujmy od naszych obserwatorów (czytaj: potencjalnych klientów), że przeczytają opis (zresztą jest on znacznie ograniczony). Muszą oni chcieć zakupić nasz produkt lub dowiedzieć się o nim więcej już po zobaczeniu zdjęcia. Warto tutaj zauważyć, iż w Polsce większość osób dokonuje zakupów z poziomu komputera. Używanie do tego celu telefonu komórkowego, wciąż jest mało popularne. Ponadto, Polacy, zanim zakupią produkt, analizują do dokładnie, czytają opinie o firmie, jej opis, komentarze dotyczące dostawy, kontaktu z firmą po zakupie. Dlatego, jeżeli nie będziemy mieli do zaoferowanie czegoś wyjątkowego, po prostu znikniemy wśród innych ofert. Marketing na instagramie to pokazanie naszego produktu w taki sposób, aby klient chciał mieć ten konkretny produkt. Aby nie przeglądał już innych ofert i szukał niższych cen. Ważne jest także budowanie pozytywnego wizerunku, który sprawi, że obserwatorzy dany produkt chcą mieć właśnie od nas. Wracając do zdjęć i ich opisu warto zauważyć, że opis powinien być on krótki, zawierający najważniejsze zalety produktu. Pod nim warto zamieścić hasztagi, które są niezwykle ważne. Opisują bowiem produkt w taki sposób, żeby dotarł do jak największej liczby użytkowników instagrama. Hasztagom warto poświecić chwilę uwagi i dobrze je przygotować, gdyż to dzięki nim możemy zdobyć nowym obserwatorów i klientów. Kolejnym elementem marketingu na instagramie są obserwatorzy. Największe gwiazdy instagrama i najbardziej prestiżowe firmy posiadają ich setki tysięcy. My natomiast nie oczekujmy takich wyników od razu i budujmy swój zespół stopniowo. Oczywiście ilość obserwatorów jest ważna, ale ważne jest też to, jacy są to obserwatorzy. Podstawą naszego marketingu na instagramie jest sprzedaż produktu. Naszymi followersami powinny być więc osoby, które taki produkt zakupią lub polecą go dalej. Nie ma sensu inwestować w popularny ostatnimi czasy proceder zakupu obserwatorów. Można takiego zabiegu dokonać przykładowo za pomocą allegro. Po wydaniu określonej kwoty nasz profil zaczynają obserwować osoby z drugiego końca świata, często o nieaktywnych kontach. Tak jak zostało wyżej wspomniane, jest to zadanie bezcelowe, a pieniądze na nie przeznaczone o wiele lepiej jest wydać na reklamę. Idąc tym tropem, marketing na instagramie to też reklama. Jest ona dostępna dla każdego użytkownika, z poziomu menadżera reklam dostępnego na Facebooku. Teoretycznie nie trzeba być nawet użytkownikiem instagrama, aby taką reklamę stworzyć, ale nie jest to dobry pomysł. Nie posiadając konta w serwisie, nie możemy na przykład odpowiadać na komentarze, a nie o to przecież chodzi. Reklama przez nas stworzona może dotrzeć do dużej liczby osób i pozyskać nowych klientów. Warto w takie działanie zainwestować czas i pieniądze. Istotnym działaniem w prawidłowym wykorzystaniu marketingu jest baczne obserwowanie konkurencji, do której na instagramie mamy prosty dostęp. Warto także współpracować z konkurencją i wspólnie zdobywać nowych klientów, na przykład za pomocą konkursów. Na moment wrócę jeszcze do naszych obserwatorów i do dbania o nich. Niedawno instagram wprowadził funkcje ankiet, które dostępne są za pomocą insatstory. Warto z nich skorzystać przykładowo do wybadania rynku, poznania naszych klientów, ich potrzeb i oczekiwań. Instagram nie należy do najprostszych serwisów, jeżeli chodzi o działania marketingowe. Trzeba tutaj działać umiejętnie i przemyślanie. Jednak odpowiednie wykorzystanie trików, na jakie pozwala nam serwis i zaplanowanie strategii, z pewnością pozwolą nam na zdobycie nowych klientów.