3 pomysły na skuteczny marketing na facebooku – w ostatnich latach Facebook uległ poważnej zmianie. Powstał jako niewielki portal społecznościowy, początkowo zarezerwowany jedynie dla nielicznych, z czasem stał się jedną z najpopularniejszych stron w internecie by stać się bardzo rentownym Start-upem. Obecnie to globalny potentat wymieniany obok Amazon, Google, Apple oraz Netflixa jako największy podmiot rządzący światowym internetem.
Od początku rozpowszechniania się popularności Facebooku, reklamodawcy, agencje reklamowe czy też domy mediowe dostrzegły w nim ogromny potencjał reklamowy. Nieprzypadkowo. Dzięki ogromnej liczbie użytkowników na całym świecie, Facebook jest w stanie dotrzeć z przekazem marketingowym w zasadzie do każdego zakątku świata. To kusząca myśl nie tylko dla globalnych marek, ale również mini, małych i średnich firm a także Startupów. Facebook ze względu na Swój społecznościowy charakter zbiera bardzo wiele danych o Swoich użytkownikach, co dla wielu jest mocno kontrowersyjne, co pozwala na ścisłe, mocno targetowane docieranie do potencjalnych klientów.
Podobnie jak zmieniał się sam Facebook, zmienia się również marketing na Facebooku. Potent z Doliny Krzemowej dostrzegł jak ogromne pieniądze zarobił i jak wiele jeszcze może ugrać stąd regularnie wprowadza zmiany w algorytmie wyszukiwania. Z jednej strony ma to ograniczyć wyświetlanie Nam postów osób i firm, które Nas nie interesują, z drugiej strony ma na tyle ograniczać zasięgi organiczne by skłonić firmy do zakupu płatnych form reklamowych. Jeszcze 4-5 lat wystarczyło sprawnie prowadzić firmowy profil by docierać do tysięcy odbiorców praktycznie za darmo, obecnie wymaga to dużo więcej pracy, zachodu i sprytu. Ciągle się jednak opłaca, ponieważ marketing na Facebooku wciąż przynosi zyski firmom korzystających z tego rozwiązania. Jak skutecznie reklamować Swoje produkty i usługi by dotrzeć do największej liczby klientów? Poniżej 3 pomysły na skuteczny marketing na Facebooku..
- Influencer marketing
Współpraca z branżowymi blogerami może przynieść wiele korzyści Twojej firmie. Jeśli Twój produkt czy usługa zostaną polecone przez osobę powszechnie uznawaną za eksperta w branży, automatycznie również Twój produkt zostanie z nim kojarzony. Oczywiście nie jest to żadne nowe rozwiązanie, wykorzystywanie gwiazd w reklamach jest bardzo powszechne i stosowane od wieków. I tak koszykarze polecają buty do koszykówki, kierowcy rajdowi płyn do chłodnicy a znane z telewizji fryzjerki lakier do włosów. Współczesny marketing na Facebooku również wymaga takich działań, co więcej umożliwia je nawet mniejszym firmom, których nie stać na podpisaniu kontraktu z Lebronem Jamesem (koszykarz NBA). Nawiązując współpracę z branżowymi blogerami można z powodzeniem zdobyć wielu klientów rozliczając się np. w barterze czyli udostępniając Swój produkt blogerce czy też blogerowi za darmo.
- Nadawaj Live
Facebook już dawno stał się bardziej rozbudowanym ekosystemem, który nie ogranicza się jedynie do zadań portalu społecznościowego. Jedną z nowych ról, w które chce wkroczyć Facebook w najbliższych latach jest rola telewizji. Obecnie, ze wszystkich dostępnych opcji udostępniania treści na Facebooku, największe zasięgi organiczne zyskują transmisję live czyli nadawanie na żywo. To idealne rozwiązanie dla osób, które promują przede wszystkim siebie jako markę osobistą. Według prognoz, marketing na Facebooku coraz bardziej będzie zmierzał w kierunku telewizyjnym. Coraz mocniej promowane będą wszelkiego rodzaju treści video oraz live a według niektórych informacji Facebook już przymierza się zakupu praw telewizyjnych największych imprez sportowych na świecie. Chcąc robić dobry marketing na Facebooku nie możesz pomijać video marketingu.
- Nie daj o sobie zapomnieć – merytorycznie i kreatywnie
Algorytmy Facebooka zawsze nagradzały za dużą aktywność i częstotliwość umieszczania wpisów. Podobnie jest obecnie, żeby Nasze posty mogły docierać do osób, które Nas obserwują muszę wychodzić regularnie. Tylko w ten sposób można przekonać odbiorcę, że cały czas działamy. Dodatkowo jeśli często postujemy, obraz Naszej firmy utrwala się w głowie klienta co przekłada się na późniejsze transakcje. Oczywiście, wrzucane przez Nas posty muszą być merytoryczne i kreatywne. W gąszczu wiadomości, które docierają do Nas każdego dnia nie jest łatwo się wyróżnić, wymaga to wyczucia, stylu oraz dużej kreatywności. Warto jednak poświęcić na to więcej czasu.
Największą popularnością cieszą się posty tworzone w tzw. Real Time Marketing czyli marketing czasu rzeczywistego odnoszące się do bieżącej sytuacji czy też najważniejszych wydarzeń. Tak ogromną popularność zdobyły pewne linie lotnicze, które oferowały tańsze bilety do Los Angeles po tym jak rozeszło się małżeństwo Brada Pitta i Angeliny Jolie. Marketing na Facebooku w dużej mierze powinien oprzeć się o takie akcje, ponieważ są one dostrzegane, często udostępniane, zdarza się, że zdobywają charakter wirusowy co zapewnia profilowi zasięgi organiczne na długie tygodnie.