Jak reklamować sklep internetowy

Jak reklamować sklep internetowy
| | 0 Comments

Prowadzenie sklepu internetowego staje się z roku na rok coraz bardziej popularne. Dzieje się tak, ponieważ coraz więcej klientów jest zainteresowanych takiego rodzajem zakupów, gdyż dzięki nim mogą oni zaoszczędzić dużą ilość czasu, jak również znaleźć odpowiadający im asortyment bez potrzeby wychodzenia z domu.

Google Shopping – czyli jeden z pomysłów na reklamowanie sklepu w sieci

Google Shopping jest to nic innego, jak skuteczna reklama produktów z danego sklepu internetowego. Możliwość ta działa na takiej zasadzie, że w oparciu o określone schematy z Google AdWords zaczynają się wyświetlać wyłącznie takie reklamy, które dostosowane są w sposób kompletny do potrzeb danego użytkownika, a uwarunkowane jest to poszczególnymi frazami, które są przez niego wpisywane w wyszukiwarkę internetową. Wszystkie produkty, które podlegają promowaniu w Google Shopping zostają wyświetlone potencjalnym klientom wraz z rzeczywistym zdjęciem na samej górze przeglądarki internetowej. Oprócz tego, użytkownikom pokazuje się również stosowny link prowadzący do sklepu internetowego, w którym dana rzecz się znajduje. Wykorzystanie takiego narzędzia, jako reklamy daje możliwość dotarcia do znacząco większej grupy potencjalnych klientów, jak również w sposób znaczący skracają drogę klienta z wyszukiwarki internetowej na stronę danego sklepu internetowego.

Pozycjonowanie strony internetowej sklepu – kluczowe informacje

Pozycjonowaniem określa się szereg czynności, które zmierzają do umieszczenia strony sklepu internetowego w jak najwyższych wynikach wyszukiwania. Jest to proces długotrwały, aczkolwiek rezultaty takiego działania również przynoszą długofalowe korzyści dla danego przedsiębiorcy. Z pozycjonowania strony internetowej korzysta coraz więcej przedsiębiorców, ponieważ dzięki takiemu działaniu można dotrzeć do znacząco większego grona potencjalnych klientów. Natomiast oprócz tego, pozycjonowanie przynosi jeszcze wiele innych korzyści.

Główne korzyści płynące z pozycjonowania:

  • zwiększenie ilości wejść na stronę sklepu
  • zwiększenie zysków w przedsiębiorstwie
  • budowanie świadomości marki
  • budowanie zaufania wśród potencjalnych klientów

Reklamowane sklepu internetowego na Facebook’u

Jeżeli chodzi o reklamowanie sklepu internetowego na Facebook’u to należy powiedzieć, iż jest to jedna z najpopularniejszych działań marketingowych ostatnich czasów, jeżeli chodzi o promocję sklepu w sieci. Reklamowanie sklepu internetowego na Facebook’u daje możliwość przede wszystkim dotarcia do określonej grupy odbiorców, która rzeczywiście mogłaby być potencjalnie zainteresowana naszym asortymentem, który oferujemy w sprzedaży naszego sklepu. Reklamy takie mają możliwość pojawienia się określonej grupie odbiorców dzięki zastosowaniu algorytmów, które swoje działania ukierunkowują za pomocą danych wpisanych przez użytkowników, a w szczególności w oparciu o takie kryteria jak: wiek, płeć, jak również zainteresowania. Reklama na portalu społecznościowym Facebook wbrew pozorom nie jest aż taka droga, ponieważ pojedyncza kampania rozpoczyna się nawet od kwoty pięćdziesięciu złotych.

Google Ads – najważniejsze informacje odnośnie promowania sklepu

Google Ads jest to nic innego, jak rozbudowany system reklamowy, który daje możliwość promowania sklepu w sieci za pomocą wyświetlania się w wynikach wyszukiwania w przeglądarce internetowej. Przy czym reklama taka pojawia się w przeglądarce internetowej ale w postaci linków sponsorowanych. Google Ads uruchomione zostało już w 2000 roku i z powodzeniem zyskuje każdego roku coraz większe grono zadowolonych klientów. Jeżeli chodzi o płatności za taką reklamę, to są one dopiero naliczane, gdy użytkownik internetu kliknie w link prowadzący do danej strony sklepu internetowego.

Czym jest remarketing dynamiczny?

Remarketingiem dynamicznym określa się proces, podczas którego użytkownikom internetu zostają wyświetlone te reklamy, które już poprzednio mieli okazję widzieć, bądź innych reklam o podobnej treści. Taki rodzaj reklamy przynosi również duże korzyści dla osoby prowadzącej sklep, ponieważ daje możliwość utrwalenia treści, które już dany użytkownik widział, a tym samym podświadomie skieruje go do obejrzenia zawartości danego linku.

Dlaczego w obecnych czasach sklepy internetowe zyskały aż tak dużą popularność?

Sklepy internetowy w obecnych czasach zyskały taką dużą popularność, ponieważ niosą one za sobą duże korzyści nie tylko dla samego przedsiębiorcy, ale również dla klientów takich sklepów. Jeżeli chodzi o korzyści dla przedsiębiorcy to trzeba tutaj zaliczyć przede wszystkim możliwość dotarcia do znacząco większej grupy potencjalnych klientów, generowanie większych zysków w firmie, jak również wystawianie na sprzedaż dowolnej liczby towarów. Z kolei, jeżeli chodzi o korzyści dla klientów to trzeba tutaj zaliczyć takie aspekty jak: możliwość dokonywania prostych i szybkich transakcji płatniczych za zakupy, możliwość zrobienia zakupów bez potrzeby wychodzenia z domu, a także możliwość zakupu różnorodnych towarów w jednym miejscu.