Dlaczego warto zainwestować w wyspę handlową? Sprawdzamy, które z nich najbardziej przyciągają klientów

Hotelowe Opowieści  > Sklepy >  Dlaczego warto zainwestować w wyspę handlową? Sprawdzamy, które z nich najbardziej przyciągają klientów
Dlaczego warto zainwestować w wyspę handlową? Sprawdzamy, które z nich najbardziej przyciągają klientów
| | 0 Comments

Dlaczego warto zainwestować w wyspę handlową? Sprawdzamy, które z nich najbardziej przyciągają klientów. Wyspy handlowe to niezwykle popularny sposób na zarabianie pieniędzy. Na inwestowanie w nie decydują się nie tylko osoby na dobre zakotwiczone w swojej branży, ale też te rozpoczynające swoją przygodę z handlem. Sprawdźmy, co takiego mają w sobie wyspy handlowe i dlaczego ich potencjał rośnie z roku na rok.

Wyspy handlowe w galeriach – czysty zysk

Wyspa handlowa to miejsce, w którym możesz sprzedawać właściwie każdy produkt. Dzięki jej widoczności i codziennym wędrówkom klientów po galerii masz też pewność, że nie zostanie ona niezauważona. Wystarczy odpowiednio, umiejętnie wyeksponować produkt który chcesz sprzedać. Warto się do tego przyłożyć: wyspa handlowa, która jest odpowiednio zaprojektowana i wyeksponowana będzie przyciągać dużą liczbę klientów. Podpatruj rozwiązania u konkurencji – może się okazać, że ich potencjał cię zainspiruje.

Zanim zaczniesz swój własny biznes

Dlaczego warto zainwestować w wyspę handlową? Sprawdzamy, które z nich najbardziej przyciągają klientów
Dlaczego warto zainwestować w wyspę handlową? Sprawdzamy, które z nich najbardziej przyciągają klientów

Jeśli podjąłeś już decyzję co do prowadzenia własnego biznesu sprawdź, czy na pewno jesteś gotowy na podjęcie wyzwań z nim związanych. Załóżmy, że chcesz sprzedawać ekologiczne produkty: soki, dżemy, świeże produkty. Aby osiągnąć sukces musisz wzbudzić zaufanie co do pochodzenia swoich przetworów. Zadbaj o naturalny wystrój, który podkreśli charakter sprzedawanych przez ciebie produktów, zainwestuj w odpowiednie regały. Dbaj o ekspozycję tych rzeczy, które stanowią największą wartość stoiska handlowego. Nie zaszkodzi zaopatrzyć się w spis alergenów oraz wartość odżywczą posiadanych na stanie rzeczy: klienci, nabywający produkty eko są świadomymi konsumentami i w zamian za wyższą cenę chcą poznać zawartość nabywanych przez siebie produktów.

Sprzedając małe akcesoria, np. pachnące świece i artykuły wnętrzarskie, możesz sobie pozwolić na odrobinę szaleństwa w aranżacji stoiska. Dzięki autorskim pomysłom związanym z oświetleniem i designem stoiska wyróżnisz się na tle konkurencji i będziesz przyciągał miłośników niestandardowych rozwiązań. Może się okazać, że klient zostanie zwabiony nie tyle sprzedawanymi produktami, a wizerunkiem stoiska. Warto stawiać na oryginalność: im bardziej autorsko i z polotem, tym lepiej.

Surowy, minimalistyczny design popularny na wyspach handlowych

Dużym powodzeniem cieszą się ostatnio wyspy, których wystrój jest surowy i minimalistyczny. Klienci lubią taki styl, kojarzy się on z czystością, nowoczesnością i wyższym standardem usług. Decydując się na taką wyspę pamiętaj jednak, aby nie przesadzić: można bowiem popaść w skrajność i sprawić, że wyspa która miała przecież być reklamą naszego produktu i przyciągać klientów z różnych punktów galerii odstrasza swoją surowością. Aby uniknąć takiego efektu zainwestuj w przyjemne, ciepłe światło, które będzie podkreślało twoje towary. Wyspy minimalistyczne mogą się świetnie sprawdzić przy nowoczesnych lub luksusowych produktach, np. torebkach. Pamiętaj jednak, że prowadzenie wyspy handlowej jest obarczone większym ryzykiem kradzieży towaru: przed jego wystawieniem na widok publiczny zastanów się, jak go zabezpieczyć przed potencjalnymi złodziejami, których nie brakuje w galeriach handlowych.

Wyspy handlowe z jedzeniem i napojami

Wyspy handlowe, w których będziesz sprzedawać posiłki lub kawę również rządzą się swoimi prawami. To dochodowe miejsca, ponieważ klienci spragnieni lub głodni nie chcą przedzierać się przez centrum handlowe w poszukiwaniu miejsc restauracyjnych. Odpowiednio eksponując przekąski lub tworząc reklamę możesz przyciągnąć sporą klientelę. Pamiętaj, że do wysp ciągną osoby, które chcą „wrzucić coś na ząb”. Czekanie powinno więc ograniczać się do kilku minut. Nie pozwól, aby zainteresowany klient zmienił lokal ze względu na zbytnią opieszałość podczas parzenia kawy lub wydawania posiłku. Na stoiskach handlowych najlepiej sprawdzają się zimne przekąski, które można wydać od ręki, lody, kanapki do podgrzania w piecu czy kawa i soki. To dobry punkt do sprzedaży pieczywa, po które wiele osób nie chce wchodzić do tłocznego sklepu. Sprzedaż jedzenia wiąże się też z koniecznością przestrzegania przepisów: z pewnością będziesz musiał trzymać się standardów higieny, ponieważ ze względu na położenie lokalu kontrole czystości są częste i dokładne. Pamiętaj też o zadbaniu o przeszkolenie zespołu tak, aby mieć pewność że jest on świadom jak zadbać o czystość i higienę w miejscu pracy. Tego typu wiedza pozwoli uniknąć skarg niezadowolonych klientów. Jeśli nie będziesz spełniał standardów, galeria może szybko wypowiedzieć ci umowę i zerwać dobrze zapowiadającą się współpracę.