Pozycjonowanie stron – o co tyle szumu?

Ostatnio coraz częściej można usłyszeć o optymalizacji tekstów i treści pod wyszukiwarki, o pozycjonowaniu stron, ale o co z tym tak naprawdę chodzi? Specjaliści, którzy siedzą w branży posługują się trudnym obcojęzycznym brandowym językiem, który dla zwykłego zjadacza chleba może być tak samo zrozumiały jak chiński w mandaryńskim dialekcie, więc jak to wyjaśnić prosto i zwięźle? W kilku słowach pozycjonowanie stron to nic innego jak działanie mające na celu zwiększenie ilości wyszukiwań, a co za tym idzie odwiedzin stron. Najczęściej pozycjonowanie bazuje na algorytmach wyszukiwarek, które podpowiadają użytkownikom hasła do wyszukiwania i ukazują wybranie według siebie “: najlepsze strony” dla wpisanego hasła.

Niedoceniona potęga

Niestety wciąż dla wielu nieświadomych przedsiębiorców nie doceniających potęgi internetu pozycjonowanie to czarna magia. Jednak warto zainteresować się tym tematem, chociażby z tego względu, że ma on wymierny wpływ na przychody osiągane za pomocą pozycjonowanej strony. Na początku warto zadać sobie pytanie na jakim zasięgu nam zależy, czy zadowoli nas zasięg regionalny, ogólnopolski, czy może europejski, a może ambitnie ogólnoświatowy. Po określeniu tego będzie łatwiej wdrożyć pewne działania, takie jak określenie słów kluczowych dla naszej strony internetowej, które mają dawać wymierny ruch na stronie. Następnie zrobić audyt dotyczący optymalizacji strony. Podpowie on gdzie potrzebne są jeszcze działania i w jaki sposób usprawnić treści znajdujące się na portalu bądź witrynie. W całości działania, nie można zapomnieć, że róbmy to przede wszystkim dla użytkowników, którzy są ludźmi, dlatego dodawane treści na stronę w ramach jej optymalizacji, nie mogą być nudne, ani słabe pod względem merytorycznym, gramatycznym i językowym. Czytelnicy nie są głupi i po kilku linijkach tekstu zorientują się jaki cel ma czarny teksty, a to niestety może przynieść odwrotny rezultat od założonego. Kolejna wręcz święta zasada, nie warto kopiować treści z innych stron, wyszukiwarki szybko znajdują zduplikowaną treść i karają takich użytkowników poprzez obniżenie wyświetlania strony w propozycjach. Oczywiście można się inspirować, ale należy robić to ostrożnie i w umiejętny sposób. Strona główna, to klucz do optymalizacji witryny. Warto na niej zamieszczać ciekawe treści nasycone słowami kluczowymi. Dodawanie nagłówków jest również niezwykle ważne, ponieważ pozwala na po pierwsze łatwiejszy odbiór tekstu przez użytkownika, a po drugie pomaga wyszukiwarce podpowiedzieć właśnie Twój tekst.

Samemu czy zlecając?

Te pytanie zadają sobie chyba wszyscy, którzy chcą wprowadzić zmiany na stronach pod kątem optymalizacji. Na rynku nie brakuje firm, które w profesjonalny sposób zajmą się całością od A do Z w fachowy sposób. Nie brakuje także samodzielnych copywriterów, którzy mogą specjalnie dla nas stworzyć teksty pod optymalizacja strony, napisane słowami kluczowymi, należy jednak zawsze pamiętać, że tanio nie znaczy dobrze. Niskie stawki, powodują, że zarówno filmy jak i copywriterzy muszą wykonać więcej zleceń, aby móc się utrzymać, a co za tym idzie można być prawie pewnym, że zostaniemy potraktowani automatycznie bez wgłębienia się w temat. Ceny pojedynczych tekstów o dobrej jakości wahają się obecnie w zależności od stopnia trudności i ilość znaków od 15 do nawet 250 złotych. Jednak cena ta jest warta wyników jakie może przynieść dobrze i umiejętnie zoptymalizowana strona. Jeśli chcemy jednak samodzielnie się zająć całością działań, nie mając wcześniej żadnego do czynienia z tego typu działaniami, należy pamiętać, żeby nie wprowadzać pojedynczych dużych zmian, lepiej robić to raz na jakiś czas małymi partiami, do tego trzeba się uzbroić w cierpliwość, ponieważ jest to długi żmudny i momentami irytujący proces, którego efekty da czasem widoczne po długim okresie czasu. Należy zawsze sprawdzać dodane linki i odnośniki pod kątem ich poprawności, ogromnym błędem jest udostępnianie niedziałających linków. Trzeba też pamiętać że całość treści zawartej na stronie powinna być spójna i oscylować między jednym tematem związanym z działalnością, której dotyczy strona. Ciekawym i wartym uwagi sposobem na optymalizację strony pozwala on bezkarnie dodawać treści naszpikowane słowami kluczowymi, dotyczącymi naszej strony, do tego taki blog może przyciągać osoby zainteresowane danym tematem, a nie koniecznie nasza strona, jednak to wystarczy, ciekawe teksty zachęca do przejrzenia całości strony.

Cały proces na pierwszy rzut oka wydaje się skomplikowany i zawiły i bezsensowny, jednak umiejętnie przeprowadzona optymalizacja strony to klucz do jej sukcesu, pozwala zdobywać nowych odwiedzających w sposób legalny i zgodny z etyka internetową. Niezależnie czy zostanie on wykonany samodzielnie czy z pomocą firmy zewnętrznej, efekt na pewno zadowoli największych sceptyków. Nie warto bronić się przed czymś co daje wymierne efekty i jest znakiem nowych czasów stojąc w miejscu z nasza storna tak naprawdę się cofamy i stąd ten cały szum o optymalizację stron internetowych i ich pozycjonowanie.